دریاهنگ

آهنگ دریا

دریاهنگ

آهنگ دریا

گر در طلب گوهر کانی، کانی
ور در هوس لقمه نانی، نانی
این نکته رمز اگر بدانی دانی
هرچیز که در جستن آنی، آنی

*مولانا*

طبقه بندی موضوعی

این ره که تو می روی به ترکستان است...

پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۴۱ ق.ظ

یاحق...


سه سال گذشت؛ سه سال نه چندان راحت؛ اما مسئله این جاست که چیز خاصی هم عایدم نشد؛ عمق فاجعه را زمانی فهمیدم که یک روز در کارورزی، معلم کلاس اول نیامد و من به جای او، کل روز را در کلاس بودم. 

اولش جالب بود؛ کلی نقاشی و نامه از بچه ها هدیه گرفتم اما زمانی که می خواستم کلاس، کلاس باشد و کاری انجام دهیم، توان کنترل شان را نداشتم؛ آن جا بود که فهمیدم تمام نقشه هایم برای کلاس آینده ام، تنها نقشه اند و با سی دانش آموز، راه به جایی نخواهم برد؛ معلمان بیچاره شاید حق دارند گاهی بد اخلاق شوند!

تعداد زیاد دانش آموزان، حجم بالای کتاب های درسی، امکانات نزدیک به صفر مدارس، معلمان خسته و بی انگیزه(به دلیل مسائل اقتصادی و ...) همه و همه دست به دست هم می دهند تا مدرسه به جای آموزش کده ای با نشاط، مکتب خانه ای خشک شود که بچه ها به جای آن که عاشقانه به مدرسه بیایند، خسته و خمود، به مدرسه آورده شوند...


+ روز به روز از اهداف و آرمان هایم دور می شوم و کم کم دارم به این مسئله ایمان می آورم که اگر دلم آرامش می خواهد، اگر می خواهم کسی کاری به کارم نداشته باشد، باید معلمی عادی باشم که مورد پسند آموزش و پرورش باشد.


++ ببینید

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۴
**راضیه **

نظرات  (۵)

۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴ مصطفی موسوی
سلام. وبلاگ نو مبارک، امیدوارم اینجا بیشتر بنویسید:)

ما هم توی خانواده مون معلم زیاد داریم و میدونم چی میگی!
پاسخ:
سلام. ممنونم
ان شاا... . خودم هم امیدوارم.
این خیلی بده
با این وضع آموزشی، اصلا نمی تونیم به پیشرفت کشور امیدوار باشیم : (
تو نگو همه بجنگند و ز صلح من چه آید، تو یکی نه ای هزاری تو چراغ خود برافروز (عرفان نظر آهاری)
پاسخ:
الحق و الانصاف که پاسخ به جایی بود : )
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۲ نیمه سیب سقراطی
من نمیدونم چرا ما باید همیشه عقب تر از بقیه باشیم و بعد به بار اومدن مصیبت به فکر راه حل :( 
پاسخ:
این خیلی بده! 
اگر بخوایم رنگ پیشرفت رو ببینیم، باید مسیرمون رو تغییر بدیم
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۰ آبان ابانی
فیلم معلم ..یک معلم فرانسوی بود  به نام  ویکتور نوواک که قبلا قاضی بود تلوزیون خودمان زیاد پخش می کرد ...همیشه اروز داشتم  شبیه ان معلم تو زندگی ام داشته باشم ..هیچ وقت نشد ..معلم به یقین می توانند تاثیر گذار ترین فرد زندگی ادم بشوند ..
سیستم اداری همه جا می لنگد ...
پاسخ:
اتفاقا منم عاشق اون سریال و اون معلم بودم : )
نهایت تلاشم رو می کنم که معلم تاثیرگذاری بشم
ان شاا...
من نمیدونستم تو معلمی راضیه جان ^_^
خیلی شغل قشنگیه :)
پاسخ:
هنوز که نشدم آیدا جان
قراره بشم : )
بله قشنگ ه : )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">