دریاهنگ

آهنگ دریا

دریاهنگ

آهنگ دریا

گر در طلب گوهر کانی، کانی
ور در هوس لقمه نانی، نانی
این نکته رمز اگر بدانی دانی
هرچیز که در جستن آنی، آنی

*مولانا*

طبقه بندی موضوعی

دو سال پیش، همین روزها...

سه شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۷ ب.ظ

یاحق...


دو سال پیش، همین روزها بود که آمدم و نوشتم که کم کم دارد دو ماه می شود که معلم هستم و می آیم از روزهایم می نویسم و ...

دو سال گذشت!

حالا دارد دو سال و دو ماه می شود که معلم هستم و چه قدر دلم می خواهد باز هم بتوانم مثل آن روزها، واگویه های درونم را بنویسم...

آمدم بنویسم که بعد از معلم شدن دنیایم به کل تغییر کرد و «درد فهمیدن و فهماندن و مفهوم شدن»، همگی مال من شد...

تلاش کردم تا درد بچه ها را بفهمم و به جای آن که یکی به دردهایشان اضافه کنم، مرهمی بر دل های کوچک و بی قرارشان باشم؛ تلاش کردم که دوستشان داشته باشم تا آن ها هم دوستم بدارند تا کلاسی داشته باشیم شیرین! تلاش کردم تا می توانم همپای بچه ها شاد باشم و حتی برای بازی و شیطنت های ناب کودکانه، پیش قدم هم بشوم...

از حق نگذرم، موفقیتم را در خیلی از مسائل حس کرده ام؛ دوستِ بچه ها شدم و محرم رازهای دلشان...

اما...

گاهی که به دوسال پیش، همین روزها فکر می کنم، احساس می کنم که روز به روز از آرمانگرایی ام کاسته شد و اسب تیزپای آرمانم، کم کم لنگ شد و حالا کج دار و مریز، طی طریق می کند...

چه چیزی در دل این نظام آموزشی نهفته است که انسان ها را از تلاطم، باز داشته و به سکون، وا می دارد؟!


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۹
**راضیه **

نظرات  (۲)

۲۹ آبان ۹۷ ، ۱۹:۲۰ مصطفا موسوی
رخوت و نخوت سیاستگذارها، شادابی مجری ها و عامل های سیاست رو هم می‌گیره. جوری که از معلم هم فقط یه کارمند میسازه
پاسخ:
کاش در همین وانفسا هم یادمون ره معلمیم نه کارمند...
سلام راضیه
خوشحال شدم از دیدن دوباره ت!
دوسال...
گاهی این قدر اتفاق می افته توی دوسال و این قدر همه چیز عوض می شه که آدم باورش نمی شه دوسال گذشته فقط...
پاسخ:
سلام
منم خیلی خوشحالم که هستی هنوز : )
گاهی هم با همه اون اتفاق ها چه زود عمر می گذره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">